Menu

איך לבחור רב מודד

רב מודד המכונה גם Multimeter הנו מכשיר מדידה המודד גדלים חשמליים. המכשיר מודד מתח ומטען חשמלי, זרם, התנגדות, הספק, קיבול, מוליכות וכד’ זהו מכשיר חובה לכל חשמלאי וטכנאי בבואו לבדוק מעגלים חשמליים ואלקטרונים.

קיימים סוגים שונים של מוני אנרגיה, יש את הרב מודד הידני, מחט אשר זזה בצורה מגנטית בהתאם לחשמל שנמדד ומציגה את הקריאה על מסך. ואת המודד האלקטרוני אשר ממיר אותות אנלוגיים לדיגיטליים. שניהם מספקים תוצאות בנוגע לגדלים הנמדדים הן באמפר, וולט או אוהם.

המכשיר מאפשר לכל אדם, גם ללא רקע בחשמל או אלקטרוניקה לאתר בצורה קלה ומהירה תקלה במכשיר חשמלי ולמדוד רכיבים על הלוח כמו מתח, זרם והתנגדות. איתור התקלה באופן עצמאי עשוי לחסוך זמן יקר וכסף. באופן עקרוני המולטי מטר בודק מתחי AC/DC, זרם DC התנגדויות ודיודה, – בדיקת טרנזיסטורים PNP, NPN, זמזם לבדיקת מוליכות וכד’

אופן העבודה עם הרב מודד הנו נוח ופשוט, בהתאם למה שמבקשים למדוד:

מתח – וולטמטר, חיבור המכשיר לשתי הנקודות בניהן רוצים למדוד את המתח

זרם – אמפרמטר, ניתוק המוליך בו הזרם החשמלי עובר וחיבור המכשיר בין הקצוות המנותקים

התנגדות – אוהם-מטר, חיבור המכשיר במקביל לרכיב הנמדד כאשר אינו מחובר למקור מתח. מדידת ההתנגדות מתבצעת בין הנקודות שרוצים למדוד את ההתנגדות בניהן ובלבד שאין מתח בין אותן נקודות.

 

המכשיר מגיע בגדלים שונים, בין אם לצרכים מאסיביים ובין אם מכשיר קומפקטי לנשיאה קלה ותפעול פשוט. למעשה יש גם פונקציות שונות בהתאם לצורך האישי והמקצועי. אנשי מקצוע, טכנאים, מהנדסים וחשמלאים יעדיפו את המכשירים המתוחכמים המבצעים פעילויות מורכות ויכולים לספק נתונים רבים יותר בעוד אדם שאינו עוסק בתחום יכול להסתפק במכשיר הבסיסי.

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נגישות

איסוף עצמי LPR כפר יונה (לאחר אישור כשההזמנה מוכנה לאיסוף)

משלוח סטנדרט עד הבית: 35 ₪

משלוחים חריגים (מידות גדולות/משקל גדול מ-20 ק״ג): 70-250 ₪

דמי המשלוח הסופיים מופיעים בדף סיכום ההזמנה (לפני התשלום)
במידה ובהזמנה מעורב מוצר קטן ומוצר שמשלוחו מוגדר כמשלוח חריג דמי המשלוח יגבו לפי הגבוה מביניהם.

המשלוחים מסופקים עם חברת שליחויות/נהגים עד 1-7 ימי עסקים (ייתכנו עיכובים לאזורים חריגים) בכפוף למדיניות משלוחים

preloader